Tchibo, kahve fiyatları konusundaki anlaşmazlıkta Aldi Süd'e yenildi

RAM

New member
dava


Kahve fiyatları tartışması: Tchibo, Aldi Süd'e yenildi


Güncelleme tarihi: 17.01.2025 – 03:26Okuma süresi: 2 dakika

Aldi Süd ve Tchibo

Resmi büyüt


Tchibo, Aldi Süd'ün kahvesini çok ucuza sunduğundan şikayetçi. (Kaynak: Andreas Arnold/Oliver Berg/dpa/dpa-bilder)


Kahve şirketi Tchibo, Aldi Süd'ün müşterilerine kahveyi çok ucuza sunduğuna inanıyor. Hakimler artık buna karar verdi.


Tchibo ticaret grubu, Aldi Süd ile kahve fiyatları konusunda yaşanan hukuki anlaşmazlıkta yenilgiye uğradı. Düsseldorf bölge mahkemesi, şirketin indirimciye karşı açtığı ihtiyati tedbir kararını reddetti (ref.: 14 d O 14/24). Karar henüz kesinleşmedi.


Kahve kavurma şirketi, Aldi Süd'ü, 2023'ün sonundan bu yana düzenli olarak kendi markası Barissimo'ya ait kahveleri maliyet fiyatının altında ve dolayısıyla çok ucuza sunmakla suçlamıştı. Bunun rekabete ve tüketicilere zarar verdiği, Aldi'nin yasayı ihlal ettiği söylendi. Tchibo, indirimcinin kahveyi bu kadar ucuza satmasının yasaklanmasını istiyordu.


Hakimin bakış açısına göre dava asılsızdı. Bir mahkeme sözcüsü, Aldi Süd'ün eylemlerinin ticari açıdan haklı olduğunu söyledi. Bu durumda rekabetin bozulma riski bulunmamaktadır. Ayrıca diğer şirketleri piyasadan çıkmaya zorlama niyeti de yok. Aldi Süd kararı memnuniyetle karşıladı. Tchibo kararı kontrol etmek istiyor. Bir sözcü, “Şüphe durumunda konumumuzu çeşitli örneklerle savunacağız” dedi.


Maliyet bedeli, bir ürünün satın alma bedelinin yanı sıra paketleme, sigorta, nakliye gibi tüm ek masrafları da içerir. Bu arada Aldi Süd 1 kiloluk paketi dört avronun altında bir fiyata satmıştı. İndirimcinin kahvesi yan kuruluşu New Coffee tarafından üretiliyor. Kavrulmuş kahvenin kahve vergisi kilogram başına 2,19 euro.


Gıda perakendecileri karışık hesaplamalarla çalışıyor. Bazı öğeler için marjlar daha yüksek, bazıları ise düşük hesaplanır. Bu, mağazalara daha fazla müşteri çekme ve satış hacmini artırma amacına hizmet etmektedir. Müşterilerin fiyatlara özellikle dikkat etmesi nedeniyle kahve, süt veya tereyağı gibi köşe fiyatı olarak adlandırılan ürünler özel bir ilgi görüyor.


Düsseldorf'lu antitröst avukatı Johannes Brück, yeşil kahvenin dünya pazarında Aldi çekirdeklerinden daha pahalı olmasını “tuhaf” buluyor. İndirimci açıkça kayıpları kabul ediyor; bu temelde yasak değildir. “Aldi'nin kendi markaları için bir maliyet fiyatı yok çünkü Aldi bunları kendisi üretiyor veya sözleşmeli olarak kendisi için ürettiriyor.” Kurbanlar ise üreticiler. Bu fiyatlarda menşe ülkelerde adil yetiştirme koşullarının ve ücretlerin sağlanması mümkün değildir.


Kahve perakendecileri ve kavurucuları zor zamanlar yaşıyor. Geçen yıl yeşil kahve fiyatları yüzde 70 civarında arttı. Uzmanlara göre bunun ana nedeni, diğer şeylerin yanı sıra, en önemli üretici ülke olan Brezilya'daki kötü hasattır. Tüketicilerin yakında kahve için ceplerini daha da karıştırmak zorunda kalacakları bekleniyor. Tchibo yakın zamanda daha fazla fiyat artışının kaçınılmaz olduğunu açıklamıştı.