Terni aşkı tüm nüanslarıyla kutluyor

Muqe

New member
Bir hediye olarak tasarlandı Aziz Sevgililer Günüaşıkların koruyucusu ve patronu Ternive tarafından teşvik edildi Terni ve Narni Tasarruf Bankası Vakfı (Hayır kurumu), 'Birbirini sevmek. Titian'dan Banksy'ye sanat aşkı teklif ediyor Palazzo Montani Leoni 7 Nisan'a kadar, önde gelen İtalyan müzelerinden 40 eser aracılığıyla aşkın en bilinen ve heyecan verici ikonografilerini bir araya getiren ilgi çekici bir hikaye. Küratörü Costantino D'Orazio küratörlüğünde ve yönetmenliğinde Anna Ciccarelli ve işbirliği Federica ZalabraSergide Hayez'in 'The Kiss', Balla'nın 'Il Doubt', Schifano'nun 'Pegaso' ve Banksy'nin 'Balon Kız' gibi gerçek başyapıtları yer alıyor.

Yunan ve Roma mitolojisinden Rönesans'a, Baroktan on dokuzuncu yüzyıldan günümüzeaşk, zamanla yavaş yavaş değişen bir dizi görüntü ve hikaye aracılığıyla anlatılıyor. Serginin güzergahı, Abruzzo Ulusal Arkeoloji Müzesi'nin 'Ocriticum Venüs'ünden başlıyor ve Sicilya Vakfı'ndan Eros'un aynada bir kadın figürüne kur yaparak döndüğünü gösteren iki seramik eşlik ediyor. Roma İmparatorluğu'nun çöküşüyle birlikte bu duygu, Pinturicchio'nun 'Çocuklu Madonna' eserinde iyi bir şekilde temsil edilen, Tanrı ile erkekler arasındaki eş sevgisine ilişkin dini perspektife doğru giderek yüceltildi.

On altıncı yüzyılda saf ve iffetli sahneler yerini Dosso Dossi'nin 'Aşkın Terk Ettiği Ruh' ve yakın zamanda Carit Vakfı tarafından satın alınan Tiziano Vecellio'nun atölyesinin 'Venüs ve Adonis'i gibi şehvetli ve kışkırtıcı figürlere bıraktı.. Antik dönemde anlatılan olaylardan deneysel olarak yararlanan 1600'lü yılların başyapıtları arasında Guercino'nun 'Aşk Tanrısı, Venüs ve Mars' eserini öne çıkarıyoruz. Kompozisyonda, Cupid'in oku izleyiciye doğrultma hareketinin icadı, gözlemci ile temsil edilen figürler arasındaki mesafeyi açıkça azaltma yönündeki ilk girişimlerden birini oluşturur.

neoklasik katılık, Antonio Canova'nın eserlerinde iyi tasvir edilen Sevgiyi daha sessiz ve daha dengeli bir karaktere dönüştürüyor. On dokuzuncu yüzyılın tipik romantik imgeleri, aşk duygusunu Risorgimento'nun vatansever talepleriyle iç içe geçiren Francesco Hayez'in ünlü 'Bacio' eserinde yeniden üretiliyor. Serginin çağdaş sanata ayrılan son odaları, tutkuyu giderek sorunlu bir boyuta sürüklerken, aşkta da dönemin kaygılarını yansıtıyor. Bu, Giorgio De Chirico'nun 'The Addii'de Hector ve Andromache ile özdeşleştirdiği iki esrarengiz mankenin veda kucaklaşmasının durumudur. Yolculuk, Banksy'nin çizdiği, rüzgarın kendisinden kalp şeklinde bir balon çaldığı ünlü küçük kızın çaresiz bakışlarıyla sona erer. Son olarak sergiye, De Luca Editore tarafından yayınlanan ve Stefania Auci, Anna Ciccarelli, Costantino D'Orazio, Angelo Mellone ve Federica Zalabra'nın yorumlarının yer aldığı katalog eşlik ediyor.