Tesla: Musk “zor bir durgunluk” bekliyor

RAM

New member



Elektrikli otomobil üreticisi Tesla, kârını önemli ölçüde artırdı. CEO Musk, 2023 için de aynı şeyi hedefliyor ancak daha zorlu piyasa koşullarından korkuyor.


Yüksek enflasyona, ekonomik kaygılara ve tedarik zinciri sorunlarına rağmen Tesla, 2022’de bir mali yılda her zamankinden daha fazla kazandı. Girişimci Elon Musk’ın elektrikli otomobil grubu, Tesla’nın ABD borsasının kapanmasının ardından açıkladığı gibi, karını yıllık bazda yüzde 128 artırarak 12,6 milyar dolara (11,5 milyar avro) çıkardı. Gelirler buna göre yüzde 51 artarak 81,5 milyar dolara ulaştı. Musk, rakamları sunarken “Harika bir yıl oldu, şimdiye kadarki en iyi yılımız oldu” dedi.


2023 için hala şüpheci. Musk, “Muhtemelen çok zor bir durgunluk yaşayacağız” uyarısında bulundu. Ancak bu olursa, Tesla’nın malzeme maliyetleri de önemli ölçüde düşecektir. Her iki durumda da, görünüm pembe değil – daha güçlü bir ekonomik gerileme olmadan, büyük merkez bankaları kilit faiz oranlarını yükseltmeye devam ederek araba alımlarını finanse etmeyi daha da zorlaştırabilir.


Musk bu yıl 1,8 milyon araba teslim etmek istiyor


Tesla, hissedarlara yazdığı mektupta, yönetimin “belirsiz ekonomik ortam” hakkında sorular olduğunu bildiğini söyledi. Bununla birlikte, e-araba segmentindeki pazar lideri, bu yıl için iddialı hedefler belirledi.


Tesla, 2023’te üretimi “mümkün olan en kısa sürede” artırmak istiyor ve kendisini tüm yıl boyunca yaklaşık 1,8 milyon araba teslim etme yolunda görüyor. Musk, gerçek potansiyeli iki milyonda gördüğünü açıkladı. Ancak bazı dış etkenler Tesla’yı etkileyemez.


Grup, uzun vadede yıllık yüzde 50’lik büyümeyi hedeflemeye devam edeceğini doğruladı. Ancak Tesla bu hedefi daha 2022’de kaçırdı – teslimatlar yüzde 40 artarak 1,3 milyon elektrikli arabaya ulaştı. Aralık ayının sonuna kadar olan üç ayda bir önceki yıla göre sadece yüzde 31 büyüdüler.


Grup hızlı büyümeye hazırlanıyor


Son zamanlarda, şirketin fiyat indirimleri, yatırımcılar arasında olası bir azalan talep ve azalan kar marjları hakkında daha fazla endişe uyandırmıştı. Bazı eski Tesla sahipleri de arabalarının düşen artık değerleri nedeniyle üzüldü.


Ancak Musk, analistler ve yatırımcılarla bir web konferansında azaltmayı savundu – elektrikli arabaları kitleler için uygun fiyatlı hale getirmek her zaman Tesla’nın hedefi olmuştu. Ayrıca taleple ilgili endişelere de kararlı bir şekilde karşı çıktı – siparişler şu anda Tesla’nın üretiminden önemli ölçüde daha hızlı artıyor.


Grup hızlı büyüme için hızlanmaya devam ediyor – üretim kapasitesi 2022’de kabaca ikiye katlandı. Musk, uzun zamandır beklenen ve sonunda bu yıl üretime girecek olan Cybertruck ve Tesla’nın kazançlı ABD pikapını açması da dahil olmak üzere daha fazla model planlıyor. tır pazarı. Şirket, geçen yıl Covid kilitlenmelerinin Şangay’daki büyük fabrika üzerinde ağır bir baskı oluşturduğu üretim ve teslimat sorunlarından esas olarak Çin’deki durumu sorumlu tuttu.


Musk, Twitter satın almasıyla yatırımcıları kızdırdı


Dördüncü çeyrekte Tesla net gelirini yıldan yıla yüzde 59 artırarak 3,7 milyar dolara çıkardı. Gelir yüzde 37 artarak 24,3 milyar dolara yükseldi. Şirket böylece yıl sonunda yeni rekorlara imza attı.


Rakamlar, net gelir açısından önemli ölçüde ve gelir açısından biraz analistlerin beklentilerini aştı. Yatırımcılar başlangıçta temkinli tepki verdiler, ancak Musk’ın konferans görüşmesi sırasındaki açıklamaları nihayetinde işlem gününün ardından hisseyi önemli ölçüde artıya yükseltti.


Tesla geçen yıl finans piyasasında zor zamanlar geçirdi. Hisse fiyatı 2022’de yüzde 65 civarında düştü, ancak son zamanlarda yeniden biraz yükseldi. Elon Musk’ın çevrimiçi platform Twitter’ın tartışmalı devralımı ve yaklaşık 44 milyar dolarlık anlaşmayı finanse etmek için Tesla hisse satışları etrafındaki maceraları yatırımcılar tarafından kötü karşılandı. Etkili büyük hissedarlardan, aynı zamanda uzay ve roket şirketi SpaceX’i de yöneten teknoloji multi-milyarderinin Tesla’yı çok fazla ihmal ettiğine dair şikayetler var.