Thüringen’de işçiler Vita-Cola üreticilerine grev yaptı

RAM

New member



Yeniden birleşmeden 33 yıl sonra, Thüringen’deki Waldquell’deki işçilere hâlâ batıdaki meslektaşlarından daha az ödeme yapılıyor. Şimdi bunu değiştirmek için grevdeler.


Sendika bilgilerine göre, Schmalkalden’deki içecek üreticisi Waldquell’in yaklaşık 70 çalışanı Salı günü daha yüksek ücret ve maaşlar için bir uyarı grevine katıldı. Yemek, Keyif ve Restoranlar Birliği’nden (NGG) Jens Löbel, üretimin öğle saatlerinden itibaren tamamen durma noktasına geldiğini söyledi.


Dört saatlik iş bırakma ile çalışanlar, ücretlerin Bad Vilbel’deki Hessian ana şirketine ayarlanması talebini gerçekleştirmek istiyor. NGG’ye göre bu, Thüringer Waldquell GmbH’deki ilk uyarı grevi.


Doğulu işçiler yaklaşık 200 avro daha az kazanıyor


Löbel, Thüringen, Schmalkalden’de kalifiye bir işçinin şu anda Hessian meslektaşından ayda 195 avro daha az kazandığını ve haftada iki saat daha fazla çalıştığını söyledi. Ayrıca Thüringer Waldquell’deki çalışanlara Hesse’deki Hassia’dan yaklaşık 1.000 Euro daha az bir enflasyon tazminatı ikramiyesi teklif edildi.


Mart ayı sonunda yapılan ikinci toplu iş görüşmesinde işverenler iki aşamalı olarak 450 Euro’luk ücret artışı ve 1.300 Euro’luk enflasyon tazminat primi önerdiler. Üçüncü tur müzakereler için henüz bir tarih yok” denildi.


Schmalkalden’de 150 çalışan çalışıyor


Thüringer Waldquell’in sözcüsü Saskia Huneke, her iki tarafın da ücret artışının uygun olduğu konusunda hemfikir olduğunu söyledi. Bununla birlikte, enflasyonun bir sonucu olarak, işverenler de benzeri görülmemiş oranlarda maliyet artışlarından büyük ölçüde zarar göreceklerdir. Özellikle gıda sektörü, enerji krizinden diğer sektörlere göre çok daha fazla etkileniyor.


Thüringer Waldquell GmbH, Schmalkalden’de yaklaşık 150 kişi istihdam etmektedir ve Hessian Hassia Group’un bir parçasıdır. Şirkete göre Thüringer Waldquell, Rennsteig ve Vita Cola markaları altında 56 farklı içecek şişeleniyor. Waldquell, kendi açıklamalarına göre geçen yıl 123.7 milyon litre maden suyu, kola ve limonata sattı. Yüksek enflasyona ve artan tüketim isteksizliğine rağmen bu, 2021’dekinden (121,9 milyon litre) yüzde 1,5 daha fazlaydı.