Tren ve EVG Toplu Anlaşmayı kabul edin – Strike Avered

RAM

New member
Kolektif Anlaşma Standları


Grev Önlendi: Tren ve EVG KABUL EDİN


16.02.2025 – 15:15 tarihinde güncellendiOkuma Süresi: 3 dk.

Tren ve EVG arasında ikinci tarife turu

Resmi büyütmek


Berlin'deki sendika üyeleri (Arşiv resmi): Bu tarife turunda artık bir grev yok. (Kaynak: Hannes P. Albert/DPA/DPA resimleri)


Günden sonra -uzun müzakereler: Birlik EVG ve Deutsche Bahn yeni bir kolektif anlaşmayı kabul ettiler.


Deutsche Bahn'daki yaklaşık 192.000 çalışan yakında daha fazla para bekleyebilir. Demiryolu ve Trafik Birliği (EVG) ile tarife turunun başlamasından sadece üç hafta sonra, her iki taraf da 2027 sonuna kadar üç aşamada maaşları yüzde 6,5 oranında artırmayı kabul etti. Bu, tren tarafından ilan edildi ve EVG Berlin.


Yüzde ikisinin ilk artışı bu yıl Temmuz ayında gerçekleşecek. Bir yıl sonra yüzde 2,5 daha var. Buna ek olarak, her iki taraf da Aralık 2027'den itibaren yüzde iki artı üzerinde anlaştı. Vardiya işçileri ve sendika üyeleri için bir tane ödemeye ve özel hizmetlere ek olarak, EVG ayrıca 2027'nin sonuna kadar bir istihdam garantisi ve bireysel profesyonel gruplar arasındaki yapısal tarife ayarlamaları aldı. . Sözleşmenin süresi Nisan 2025'ten 2027'nin sonuna kadar 33 aydır.


Diğer şeylerin yanı sıra EVG, vardiya işçileri için yüzde 7,6 daha fazla gelir ve yüzde 2,6 daha talep etmişti. Bu ek paranın bir kısmı izin günlerine dönüştürülebilmelidir. Buna ek olarak, Birlik 2027'nin sonuna kadar bir istihdam garantisi istedi.


Demiryolu ve EVG arasındaki mevcut toplu anlaşma Mart ayının sonuna kadar hala geçerlidir, bu nedenle en erken Nisan ayında uyarı grevleri mümkün olurdu. Demiryolu ve EVG arasındaki yeni sözleşmenin artık tek bir uyarı grevi olmadığı alışılmadık bir durum. Son zamanlarda, 2016 sendikasına göre.


Şimdi Deutsche Bahn'daki bir sonraki ip sadece bir yıl içinde mümkün. Şubat 2026'nın sonunda, demiryolları ile Alman lokomotif liderlerinin (GDL) önemli ölçüde daha küçük ama çarpıcı birliği arasındaki toplu pazarlık anlaşması sona eriyor.


Anlaşmaya, üçüncü müzakerelerin üçüncü turunda ulaşıldı. Her iki taraf da en başından beri hızlı bir şekilde baskı yapmıştı. EVG'nin talebi üzerine, müzakerenin başlangıcı Ocak ayının sonuna kadar tercih edildi. Sendika, Birlik liderliğindeki bir federal hükümet altındaki grup için ekonomik ve yapısal belirsizliklerden korkuyor.


Birlik Şansölyesi adayı Friedrich Merz kısa süre önce ağı ayırmak ve Deutsche Bahn'da çalışmak istediklerini vurguladı. EVG bunu kesinlikle reddediyor ve “işlerimize temel bir saldırı” dan bahsediyor.


Tren, sırayla, kendisiyle ilgisi var ve bu nedenle mümkün olduğunca çabuk bir tarife elde etmek istedi. Aynı zamanda uzun vadede aradı – ilk teklifte 37 aydı. Sonuç olarak, grup şirketin devam eden yenilenmesi için planlama güvenliği vaat etti. “S3” programı ile, krizde hem ekonomik hem de operasyonel olan demiryolu, 2027 yılına kadar eğilim tersine dönme yaratmak istiyor.


2027 yılına kadar, uzun mesafeli trenlerin yüzde 75 ila 80'inin zamanında sürmesi bekleniyor. Geçen yıl değer, yüzde 62,5'lik tarihsel düşük seviyedeydi. Ancak, demiryolu son zamanlarda yeni dakiklik hedefler sıkışmıştı – ve düzenli olarak kaçırdı.


Ancak şimdi, Almanya'daki hasta demiryolu ağı yeniden şekillendirilecek. 2030'a kadar 41 meşgul koridor temelde yenilenmelidir. Ancak, sendika liderliğindeki bir federal hükümetin plana bu formda devam edip etmeyeceği belirsizdir. Demiryolu kızları DB kargo ve uzun mesafeli ulaşım da bu yıl tekrar siyah yazmalıdır. 2029 yılına kadar yaklaşık 5.000 işin ortadan kaldırılacağı hırpalanmış yük kızı Cargo ile uğraşmak, müzakerelerdeki yapışan noktalardan biriydi.