Muqe
New member
Kasım ayı seviyesinde tüketimbirini gösterir Son 6 aydaki sürekli kötüleşmeye kıyasla hafif bir iyileşmepiyasanın toplam kapanmasıyla birlikte Kasım 2022’de +%1,9. Daimi Gözlemevi durumu değerlendiriyor Onaylayın-Jakalaendişe verici düşüş işaretleri gösteren Ekim ayına (-%3,8) kıyasla bir fark kaydediyor.
Büyüme kısmen şunlardan da kaynaklanıyor: Kara CumaBu yıl en az 10 gün süren ve temel olmayan malların alımına odaklanmamızı sağlayan bir süreçti. Şimdi tüketimin devam edip etmediğini anlamak için yapılacak test, Noel alışverişi ve 5 Ocak’ta kış indirimlerinin başlamasıyla bağlantılı Aralık ayıdır.
Ürün sektörlerinde olumlu toparlanma ile birlikte karışık sinyaller var diğer perakende +%3,6 (ve 2019’a göre iyi bir %8,3)Kara Cuma etkisi. Catering sektörü +%4,4’lük olumlu trendi teyit ederken ciddi sıkıntı dönemi devam ediyor Giyim önceki yıl ile aynı doğrultuda -%0,9, ancak 2019’a kıyasla salgın öncesi -%9,7 ile karşılaştırıldığında hala oldukça olumsuz.
Üzerinde ilerici yıl (Ocak-Kasım 23 – Ocak-Kasım 22) toplam pazarın bir önceki yıla kıyasla +%4,4’lük ılımlı bir büyüme durumu doğrulandı; bunun nedeni, temel olarak fiyatların enflasyonist etkisi ve 2022’nin sonunun sona ermesi nedeniyle 2022’nin yavaş başlamasıydı. salgın. Fakat, Tüketici pazarı henüz Kovid öncesi seviyelere ulaşamadı (2019’a kıyasla -%3,9), yiyecek-içecek hizmetlerinin 2022’ye kıyasla +%9,1 olduğu çeşitli iş sektörleri arasında güçlü bir homojenlik eksikliği, diğer perakende pratikte istikrarlı (+%0,2) ancak ürün sektörleri ve hizmetler arasında güçlü dalgalanmalar var. Giyim-aksesuarlar ise en arka sırayı alarak -%8,9 ile 2019 seviyelerinin oldukça uzağında, +%2,5 ile 2022 yılı seviyelerine yakın seyrediyor.
Satış kanallarında, +%7,9 ile güçlü çevrimiçi büyüme. Bölgelerde en iyisi Campania +%10,1 ile en kötüsü Toskana -%5,01 seviyesinde. Taşra şehirlerinde iyi Salerno +%11,6’da, Arezzo -%7,8 ile en kötüsü.
“Kasım ayı ve Kara Cuma – açıklıyor Mario Maiocchi, Confimprese çalışma merkezinin yöneticisi – Aylardır mücadele eden perakende sektörüne yeni bir soluk getiriyorlar. Giyim-aksesuar sektörü bir istisnadır ve salgın öncesi seviyelere ulaşamamaktadır. Trendin, tüketicilerin promosyonlardan yararlanmaya yönelik güçlü yöneliminden kaynaklanan ve bunun sonucunda marjlar üzerindeki etkisinden kaynaklanan bir beklenti mi, yoksa olumsuz trendin tersine dönme başlangıcı mı olduğu ancak Noel’de görülecektir.”
Büyüme kısmen şunlardan da kaynaklanıyor: Kara CumaBu yıl en az 10 gün süren ve temel olmayan malların alımına odaklanmamızı sağlayan bir süreçti. Şimdi tüketimin devam edip etmediğini anlamak için yapılacak test, Noel alışverişi ve 5 Ocak’ta kış indirimlerinin başlamasıyla bağlantılı Aralık ayıdır.
Ürün sektörlerinde olumlu toparlanma ile birlikte karışık sinyaller var diğer perakende +%3,6 (ve 2019’a göre iyi bir %8,3)Kara Cuma etkisi. Catering sektörü +%4,4’lük olumlu trendi teyit ederken ciddi sıkıntı dönemi devam ediyor Giyim önceki yıl ile aynı doğrultuda -%0,9, ancak 2019’a kıyasla salgın öncesi -%9,7 ile karşılaştırıldığında hala oldukça olumsuz.
Üzerinde ilerici yıl (Ocak-Kasım 23 – Ocak-Kasım 22) toplam pazarın bir önceki yıla kıyasla +%4,4’lük ılımlı bir büyüme durumu doğrulandı; bunun nedeni, temel olarak fiyatların enflasyonist etkisi ve 2022’nin sonunun sona ermesi nedeniyle 2022’nin yavaş başlamasıydı. salgın. Fakat, Tüketici pazarı henüz Kovid öncesi seviyelere ulaşamadı (2019’a kıyasla -%3,9), yiyecek-içecek hizmetlerinin 2022’ye kıyasla +%9,1 olduğu çeşitli iş sektörleri arasında güçlü bir homojenlik eksikliği, diğer perakende pratikte istikrarlı (+%0,2) ancak ürün sektörleri ve hizmetler arasında güçlü dalgalanmalar var. Giyim-aksesuarlar ise en arka sırayı alarak -%8,9 ile 2019 seviyelerinin oldukça uzağında, +%2,5 ile 2022 yılı seviyelerine yakın seyrediyor.
Satış kanallarında, +%7,9 ile güçlü çevrimiçi büyüme. Bölgelerde en iyisi Campania +%10,1 ile en kötüsü Toskana -%5,01 seviyesinde. Taşra şehirlerinde iyi Salerno +%11,6’da, Arezzo -%7,8 ile en kötüsü.
“Kasım ayı ve Kara Cuma – açıklıyor Mario Maiocchi, Confimprese çalışma merkezinin yöneticisi – Aylardır mücadele eden perakende sektörüne yeni bir soluk getiriyorlar. Giyim-aksesuar sektörü bir istisnadır ve salgın öncesi seviyelere ulaşamamaktadır. Trendin, tüketicilerin promosyonlardan yararlanmaya yönelik güçlü yöneliminden kaynaklanan ve bunun sonucunda marjlar üzerindeki etkisinden kaynaklanan bir beklenti mi, yoksa olumsuz trendin tersine dönme başlangıcı mı olduğu ancak Noel’de görülecektir.”