Tupperware iflasın eşiğinde: Satış ekibinin doğrudan satışlarına ne olacak?

RAM

New member
Tupperware hayatta kalmak için savaşıyor. Tupper partisi için bu ne anlama geliyor? Ve doğrudan satışlar artık bir bütün olarak baskı altına mı giriyor?

Bir bakışta en önemli şeyler

Hiçbir mutfak onlarsız olmaz: Tupperware’den plastik kutular (doğru İngilizce telaffuz: “Tapperwhär” / ˈtʌp.ɚ.wer) taze gıdaların saklanmasında devrim yarattı.


Haber onlara ulaştığında birçokları için şok daha da zor olmuş olmalı: Tupperware iflasın eşiğinde (bunun hakkında daha fazlasını buradan okuyun). ABD’li şirketin yatırımcılarına bildirdiği üzere şirket ciddi mali zorluklarla boğuşuyor. Ticari faaliyetlerin devamına ilişkin “önemli şüpheler” var. t-online bunun ne gibi sonuçlara yol açabileceğini ve bunun diğer satış tarafları için ne anlama geldiğini açıklıyor.


Tupperware neden iflasla karşı karşıya?


Tupperware’e göre “likidite sorunları” var. İş jargonundan tercüme edildiğinde bu şu anlama gelir: Şirketin faturalarını ödemek ve uygun maliyetli çalışmak için yeterli parası yoktur. Bu, örneğin, bir şirketin artık çalışanlarının maaşlarını veya ofislerindeki bilgisayarların elektriğini ödeyemeyeceği anlamına gelebilir.


Tupperware başlangıçta daha fazla ayrıntı sağlamadı. Yaklaşan iflasın kesin arka planı bilinmiyor. Ancak gerçek şu ki, Tupperware uzun süredir sorunsuz çalışmıyor. 2022’nin son çeyreğinde satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20 düşüşle 313,7 milyon dolara geriledi. Sonuç olarak, grup 35,7 milyon dolar zarar etti.


Bunun bir nedeni, korona salgını ve buna bağlı tecritler. Bunlar, günümüzde Tupperware için hala en önemli satış kanalı olan doğrudan satışlar için zehirdi: Evde klasik Tupperware partisi, özellikle büyüyen Çin pazarında çok daha nadirdi. Son zamanlarda, Tupperware de enflasyondan muzdaripti, bunun bir sonucu olarak birçok insan daha az para harcıyor ve görünüşe göre yeni saklama kutuları söz konusu olduğunda orijinalinden daha ucuz alternatifler kullanıyor.


Yakında artık Tupper partisi olmayacak mı?


Şu an itibariyle, bu soru kesin olarak cevaplanamaz. Tupperware’de operasyonlar her zamanki gibi devam ediyor, teneke kutu üretimi, ev mutfaklarında ve oturma odalarındaki partilerde teneke kutu satışı yapılıyor.


Tupperware, şirketin iflas başvurusunda bulunmasını gerektirecek kadar büyük bir mali sıkıntıya düşerse, bir yönetici, sahipleriyle birlikte şirketin varlığının devamına ve dolayısıyla Tupper partilerinin hâlâ kalıp kalmadığına karar verir.


Ve Tupperware’in epeyce sahibi var: grup listelendi ve binlerce hissedarı var. Şimdiden büyük kayıplar verdiler. Son kötü haber üzerine, hisse senedi değerinin neredeyse yüzde 50’sini kaybetti ve 1,20 dolara düştü.


Bu, Vorwerk and Co.’nun doğrudan satışları için ne anlama geliyor?


Tupperware onu ünlü yaptı, ancak diğer şirketler de büyük ölçüde evde sözde doğrudan satışlara güveniyor. Geçen yüzyılda, elektrikli süpürge satıcısı (“seyyar satıcılar” olarak da aşağılayıcı) ön kapıda bu ticaret biçimini temsil ediyordu.


Ancak bu arada, mağazalarda hiç bulunmayan, ancak yalnızca doğrudan üreticiden satın alınabilen bir dizi başka ürün var. Tupperware dışında en bilinen örnek: Vorwerk’ten “Thermomix” mutfak aleti. Daha az bilinen, ancak yine de birçok kişi için tanıdık: AMC’den tencere ve tavalar veya Ha-Ra’dan temizlik ekipmanları.

Thermomix cihazı: Test mutfağında Thermomix ile yemek hazırlanır.
Thermomix cihazı: Test mutfağında Thermomix ile yemek hazırlanır.

Thermomix cihazı: Ürün ağırlıklı olarak doğrudan satış yoluyla satılmaktadır. (Kaynak: Rolf Vennenbernd/dpa-resimleri)

Hepsinin ortak noktası, bir danışmanın genellikle tek tek ürünleri sunmak ve – bazen bire bir tartışmada, bazen bir grup halinde – satın alma konusunda tavsiyede bulunmak için eve gelmesidir. Bu iş nasıl gidiyor? Bu şirketler Tupperware ile benzer bir kaderle karşı karşıya mı?


Almanya Federal Doğrudan Satış Birliği’nden (BDD) Alexandra Bekavac, t-online ile yaptığı bir röportajda “Kesinlikle hayır” diyor. “Doğrudan satışlar on yıldır sürekli büyüyor. Satış partisi hız kesmeden devam ediyor.”