RAM
New member
Tüketici devi Unilever, popüler dondurma markalarından ayrılıyor ve bölümünü yeniden düzenliyor. Yenilemenin yaklaşık 7.500 kişiyi işten kurtarması bekleniyor.
Tüketim ürünleri üreticisi Unilever, kendisini Magnum ve Langnese gibi dondurma markalarından ayırıp bunları bağımsız bir şirkete dönüştürmek istiyor. Şirket Salı günü Londra'da amacının “güçlü konumlara sahip markalardan” oluşan bir portföye odaklanmak olduğunu duyurdu. Buna göre yeniden yapılanma, grubun daha güçlü büyümesine ve daha kârlı hale gelmesine yol açmalıdır.
Bölümün 2025 yılına kadar bölünmesi bekleniyor. Edinilen bilgiye göre dondurma bölümü, Magnum, Langnese, Ben & Jerry's ve Cornetto gibi markalarla geçen yıl 7,9 milyar euroluk satış gerçekleştirdi. Geçen yıl grup genelindeki satışlar 59,6 milyar Euro'ya ulaştı.
Unilever 800 milyon tasarruf etmek istiyor
Hissedarların getirilerini en üst düzeye çıkarmak için “diğer ayırma seçenekleri” de dikkate alınmalıdır. Unilever, yenilemenin yanı sıra kapsamlı bir verimlilik programı da başlatmak istiyor. Sonuç olarak yaklaşık 7.500 çalışanın gruptan ayrılması bekleniyor. Daha yalın yapılarla önümüzdeki üç yılda 800 milyon Euro tasarruf sağlanması bekleniyor.
Unilever, dondurma bölümünü ayırdıktan sonra dört iş alanına odaklanmak istiyor: Dove ve Vaseline gibi markalarla “Güzellik ve Sağlık”, Axe ve Rexona ürünleriyle “Kişisel Bakım” ve ayrıca “Evde Bakım” (Domestos, Cif) ) ve Knorr'dan “Beslenme” öğeleri.