Veltins daha fazla bira fabrikasının kapanmasından korkuyor – bira tüketimi düşmeye devam ediyor

RAM

New member



Almanya’da giderek daha az bira içiliyor. Veltins şimdi bira fabrikaları için sonuçları konusunda uyarıda bulunuyor.


Büyük bira fabrikası Veltins, enerji geçişi nedeniyle azalan bira tüketimi, devam eden maliyet baskısı ve yüksek yatırım gereksinimleri nedeniyle birkaç bira fabrikasının daha kapanmasından korkuyor. Perşembe günü Sauerland bira fabrikasının altı aylık bilançosunda baş temsilci Michael Huber, “En son pazar gelişimi – şüphesiz – daha fazla konsolidasyona ve dolayısıyla Almanya’daki bira fabrikalarının terk edilmesine yol açacaktır” dedi. . 2023’ün ilk altı ayında Veltins satışlarında yüzde 1,8 düşüş kaydetti.


Birçok küçük ve orta ölçekli bira fabrikasında, ekonomik ortam ve son yıllardaki zayıf kazanma gücü nedeniyle birikmiş yatırımların çok büyük olması muhtemeldir. Huber, birçok yerde bira fabrikalarını ve diğer alanları yeni teknolojiyle donatmak için artık geçerli bir temel olmadığını varsayıyor.


“Küçük ölçekli bira endüstrisinin nasıl devam edeceği konusunda ciddi şekilde endişelenmemiz gerektiğini düşünüyorum” diye vurguladı. Pek çok küçük bira fabrikası, bir yandan pazar yapısı ile diğer yandan tedarik maliyetleri ve yatırımlar arasında kendilerini “sandviç pozisyonda” buluyor ve bu da varlıklarını tehdit ediyor.


Algılanan enflasyon müşterileri engeller


Perakendede, büyük indirimcilerin yeniden kullanılabilir pazara girmesi nedeniyle rekabet yakın gelecekte önemli ölçüde yoğunlaşabilir ve bu şimdi belirgin hale gelebilir. Huber, “Her durumda, bunun olacağı ve bunun pazarı önemli ölçüde değiştireceği gerçeğine hazırlanıyoruz” dedi. Böyle bir girişle, ticarette büyük hacim kaymaları beklenebilir.


“O zaman orada hangi markalar sunulacak, hangileri kalacak ve tüketici o zaman ne yapacak?” Süpermarketlerden daha az ürün taşıyan indirimcilere bir bakış açısıyla açıklık getirdi.


Yönetim, üst üste iki rekor yılın ardından 2023’ün ilk yarısında Veltins satışlarının biraz daha düşük olmasını, tüketicilerin şişelenmiş bira satın alma konusundaki isteksizliğine bağladı. Yeni barbekü sezonunun başlamasını geciktiren Nisan ayındaki yağmura ek olarak, federal hükümetten gelen tüketici belirsizliği de rol oynadı. Algılanan enflasyon, bildirilenden üç kat daha yüksek. Hafif bira da dahil olmak üzere tüm bira türleri için sektördeki satışlar düşüyor. Pandemide bira endüstrisi yaklaşık 36.000 gastronomi ortağını kaybetti.