Viessmann, ısı pompası işini ABD’li rekabete satıyor

RAM

New member
Isı pompaları şu anda her zamankinden daha fazla talep görüyor. Şimdi de Alman üretici Viessmann, ABD’den destek alıyor.


Hessian ısıtma üreticisi Viessmann, karlı ısı pompaları da dahil olmak üzere iklimlendirme bölümünü ABD’li rakibi Carrier Global’e satıyor. Bu, fiyatı 12 milyar avroya çıkardı. Çoğunluk nakit olarak ödenmelidir. Yüzde 20 hisse bloğu olarak kalan Viessmann Group’a gidecek. Kendi açıklamalarına göre bu, böylece ABD grubunun en büyük hissedarlarından biri haline gelecek. Anlaşmanın yıl sonuna kadar tamamlanması bekleniyor. Carrier Çarşamba gecesi yaptığı açıklamada, satın alma fiyatının 2023 için beklenen işletme karının (Ebitda) 13 katına karşılık geldiğini açıkladı.


Viessmann, her iki tarafın da uzun vadeli garantiler konusunda anlaştığını açıkladı. Operasyonel işten çıkarmalar üç yıl süreyle hariç tutulur. Önümüzdeki beş yıl boyunca önemli yerler güvenlik altına alındı. Genel merkez, on yıl daha Allendorf an der Eder’de kalacak. Bölüm çalışanlarına “106 yıllık başarı için” özel bir ikramiye olarak 106 milyon avro dağıtılacak. Salı akşamı geç saatlerde yapılan duyuruyla, birkaç medyanın bilgili çevrelerden gün hakkında önceden bildirdikleri kesinlik kazandı.


Carrier patronu David Gittin, satın almayı “oyunu değiştiren bir fırsat” olarak nitelendirdi. 11.000 ekip üyesine sahip Viessmann iklim bölümü, Avrupa enerji geçişi için çok önemlidir. ABD’li şirket ayrıca 25 ülkede Viessmann ürünlerini evlere getirebilecek 75.000’den fazla tesisatçının pazar erişimine vurgu yaptı. Avrupa ısı pompası pazarı 2027 yılına kadar yaklaşık 15 milyar ABD dolarına ulaşacak. Aynı zamanda Carrier, yangın güvenliği ve soğutma ekipmanı gibi diğer faaliyetlerden çıkacağını duyurdu.


FDP: “Yer politikası büyük baskı altında”


Maliye Bakanı Christian Lindner (FDP), davanın yakından inceleneceğini söyledi. Lindner Salı günü Berlin’de düzenlenen SPD Ekonomik Forumu etkinliğinde Ekonomi Bakanı Robert Habeck’in (Yeşiller) durumu analiz edeceğini söyledi. Mevzuatta şirketlerin uyum yeteneği dikkate alınmalıdır. “Çünkü bir yasa, bir üretim hattından daha hızlı değiştirilebilir.” Tek bir teknoloji üzerinde hiçbir siyasi saplantı olmamalıdır.


Haber siyasi Berlin’de endişe yarattı. FDP parlamento grubunun enerji politikası sözcüsü Michael Kruse, Alman teknoloji şirketlerinin “Ekonomi Bakanı’nın yetersiz yer politikası nedeniyle büyük baskı altında” olduğuna dair güçlü işaretler görüyor. Diğer sağlayıcılar devralma adayı olabilir.


CDU siyasetçisi Julia Klöckner, önemli ve gelecek vaat eden bir teknoloji alanının ABD’nin eline geçmesini “utanç verici” olarak nitelendirdi. Olası bir satış, özgür bir girişimcilik kararıdır. Buna ek olarak, ısıtma pazarında daha fazla yabancı yatırımcı olması açısından güçlü ortaklıklara ihtiyaç vardır.


Ekonomi Bakanı Habeck, Salı akşamı Federal Isı Pompaları Birliği’nin Viessmann satışıyla ilgili düzenlediği bir etkinlikte konuştu. Bu, “Alman ekonomisinin performansına büyük bir mali iltifat”. Ama katma değerin Almanya’da kalması önemli.


Sürücü olarak ısı pompaları


Viessmann, yaklaşık 14.500 çalışanı ile bugüne kadar özellikle inşaat sektöründe iklim değişikliğinin kazananlarından biri olmuştur. 2022 için şirket, satışlarında yüzde 19 artışla 4 milyar euro bildirmişti.


Gömülü içerik simge resmi


Göm


Belirleyici etken, hızla geleneksel ısıtma sistemlerinin yerini alması gereken ısı pompalarındaki dinamik büyümeydi. Mayıs 2022’de Viessmann, bu alanda yaklaşık bir milyar avroluk yatırım yapacağını duyurdu. Diğer şeylerin yanı sıra, Polonya’da yeni bir fabrika inşa ediliyor.


Yakın zamanda iklim çözümleri bölümü, 2022 için yaklaşık 4 milyar Euro’luk rekor bir değere ulaşan kuzey Hessen’li aile şirketinin cirosunun büyük bir bölümünü oluşturdu. 1917’de bir metal işleme atölyesinden kurulan şirket, en tanınmış Alman ısıtma mühendisleri.


Ekonomist Jens Südekum, Twitter’da satış için “ilginç bir zamanlama” olduğunu söyledi. Düsseldorf’taki Heinrich Heine Üniversitesi’nden profesöre göre, ısı pompalarına yönelik beklenen yüksek talep pazarı değiştirecek ve Asya’dan daha fazla rakibi çekecektir. Bu nedenle, Viessmann’ın bu gelişmeyi önceden tahmin edebildiği ve böylece özellikle yüksek bir satış fiyatı elde edebildiği sonucuna varır.