Volker Wissing, lüks bir mal olarak hareketliliğe karşı uyardı

RAM

New member
AB Komisyonu, otomobiller için daha katı emisyon standartları getirmek istiyor. Sonuç olarak işleri risk altında gören yalnızca Ulaştırma Bakanı Wissing değil.


Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing ve endüstri temsilcileri, AB Komisyonu’nu yeni emisyon düzenlemelerinin çok katı olduğu ve yüzbinlerce iş için sonuçları olabileceği konusunda uyardı. Wissing Pazartesi günü Berlin’de Alman Basın Ajansına verdiği demeçte, “Yönetmelik hareketliliği engellememeli, teşvik etmelidir.”


Yeni gerekliliklerden kaynaklanan sistematik kıtlıklar, e-mobilitenin artışını ve aynı zamanda giderek daha fazla istihdamı tehlikeye atıyor. FDP’li siyasetçi, “Araçlar, daha fazla çevre koruması olmadan giderek daha pahalı hale geldiğinde, mobilite lüks bir mal haline geliyor” dedi. “Bölgede bireysel hareketlilik yoluyla katılıma ihtiyacımız var – gelecekte de.”


Araba üreticileri ve dernekleri, nitrojen oksit emisyonları için daha katı sınır değerlere uymak için gereken teknolojinin getirilmesinin çok zaman alıcı olduğunu ve modelleri daha pahalı hale getirme olasılığının – özellikle genel olarak daha küçük arabaların – daha önce birkaç kez belirtmişlerdir. fiyat. Öte yandan çevre örgütleri, dizel ve benzinli motorların bir an önce kullanımdan kaldırılması çağrısında bulunuyor.


Araçları daha temiz hale getirmek için yeni standart


Komisyon önerilerini Kasım ayında sundu. İçten yanmalı motorlara olan talep düşerse birçok işin ortadan kalkabileceğine dair korkular var. VW vurguladı: “Mevcut haliyle Euro 7’nin Avrupa otomotiv endüstrisi için istihdam üzerinde olumsuz etkileri olacağı değerlendirmesini paylaşıyoruz.”

Wolfsburg'daki VW genel merkezi: Grup, korona krizinin derinlerinde.
Wolfsburg'daki VW genel merkezi: Grup, korona krizinin derinlerinde.

Wolfsburg’daki VW genel merkezi (arşiv): Otomobil üreticisi ayrıca Euro 7’nin “olumsuz istihdam etkileri” olacağını düşünüyor. (Kaynak: dpa görselleri)

Brüksel otoritesine göre, karayolu trafiği şehirlerdeki en büyük hava kirliliği kaynağıdır. Yeni standart, vatandaşların ve çevrenin sağlığını korumak için daha temiz araçlar ve daha iyi hava kalitesi sağlamayı amaçlıyor. Euro 7’nin amacı, arabalardan kaynaklanan nitrojen oksit (NOx) emisyonlarını 2035 yılına kadar yüzde 35 ve otobüs ve kamyonlardan yüzde 50’nin üzerinde azaltmaktır. NOx bileşikleri de emisyon skandalının merkezindeydi ve bunun sonucunda birçok şehir kısmen dizel sürüş yasakları çıkardı.


Wissing, e-yakıtların onaylanmasını istiyor


Wissing, “Otomotiv endüstrisi, düzenlemenin araçları gereksiz yere pahalı hale getirdiği ve e-mobilitenin hızlanmasını engellediği konusunda uyardığında, bu çok ciddiye alınmalıdır” dedi. “AB Komisyonu, bir yandan yüksek iklim koruma hedefleri talep ederken, diğer yandan düzenleme yoluyla bunların gerçekleştirilmesini engelleyemez.” İçten yanmalı motor aynı zamanda iklim koruma ve hareketliliği sentetik yakıtlarla birleştirebilir: “Avrupa bu teknolojik çözümü engellememeli.”

Christian Lindner, Olaf Scholz, Annalena Baerbock ve Robert Habeck, trafik ışığı partilerinin ortak koalisyon anlaşmasını sunuyor.
Christian Lindner, Olaf Scholz, Annalena Baerbock ve Robert Habeck, trafik ışığı partilerinin ortak koalisyon anlaşmasını sunuyor.

Lindner (FDP), Scholz (SPD), Baerbock ve Habeck (Yeşiller) ortak koalisyon anlaşmasını sunar (arşiv): Müzakereler sırasında e-yakıtlarla ilgili hararetli bir tartışma yaşandı (Kaynak: Kay Nietfeld/dpa)

Yeşiller ve FDP, koalisyon müzakerelerinde e-yakıtların geleceği hakkında hararetle tartışmışlardı. Eleştirmenler, bu tür yakıtların yanma teknolojisinden kararlı bir çıkışı geciktirdiğine inanıyor. Taraftarlar ise mevcut yanmalı araç stokunun iklime daha az zarar verecek şekilde bir süre daha yanlarında çalıştırılabilme potansiyeline işaret ediyor. Normal benzin, dizel veya LPG ile karşılaştırıldığında, e-yakıtların üretimi, ham madde döngüsüne önemli ölçüde daha az yük bindirmeli ve önceden uzun süredir bağlı olan herhangi bir yeni CO2 salmamalıdır.


Federal eyaletler endüstri için dezavantajlardan korkuyor


Bavyera, Baden-Württemberg ve Aşağı Saksonya otomobil eyaletleri, federal hükümetten mevcut Euro 7 planlarını kabul etmemesini istemişti. dpa’ya açık olan Şansölye Olaf Scholz (SPD). Yönerge, Temmuz 2025’ten itibaren yeni tescil edilen araçlara uygulanacak. Avrupa Parlamentosu ve AB ülkeleri teklifleri kabul etmeli, müzakereler sürüyor. Teorik olarak, Komisyon kavramı hala biraz değişebilir.

Markus Soder
Markus Soder

Bavyera Başbakanı Markus Söder (arşiv): Alman Çevre Yardımı, onu ve diğer eyalet liderlerini “BMW, Mercedes ve VW için kulis yapmakla” suçluyor. (Kaynak: Daniel Karmann/dpa/arşiv görseli/dpa-resimleri)

Alman Çevresel Yardım, araba ülkelerinden gelen mektubu eleştirdi ve 2035’te içten yanmalı motorların planlanan aşamalı olarak kaldırılması açısından teknoloji geliştirmenin çok pahalı ve zahmete değmediği iddiasını “gerçekte yanlış ve dayanıksız argümanlar” olarak reddetti. DUH patronu Jürgen Resch, üç hükümet başkanı “zararlı egzoz gazlarından muzdarip vatandaşların pahasına BMW, Mercedes ve VW için kulis yaptı” dedi.