Volkswagen fabrikaları kapatmak istiyor – en önemli sorular

RAM

New member



Volkswagen görünüşe göre Almanya'da on binlerce kişiyi işten çıkarmayı planlıyor. İş konseyi patronu Daniela Cavallo kimsenin kendini güvende hissedemeyeceği konusunda uyardı. t-online bunun tam olarak ne anlama geldiğini açıklıyor.


Peki bu tam olarak ne anlama geliyor? İş bu noktaya nasıl gelebilir? Peki kriz nasıl önlenebilir? t-online en önemli soruları yanıtlıyor.


Grup çalışma konseyi patronu Daniela Cavallo, Wolfsburg'daki işgücüne yönelik bir bilgilendirme etkinliğinde, “Yönetim kurulu Almanya'daki en az üç VW fabrikasını kapatmak istiyor” dedi. Cavallo'ya göre VW, tesis kapatmaların yanı sıra geri kalan tüm lokasyonlarda kapasiteyi azaltmayı da planlıyor. Önceki şirket bilgilerine göre VW, tüm lokasyonları tam kapasiteyle kullanmak için yılda yaklaşık 500.000 aracı kaçırıyor.


Cavallo, yönetim kurulunun operasyonel nedenlerden dolayı işten çıkarmalar da planladığını söyledi. Tüm departmanlar kapatılacak veya yurt dışına taşınacak. Geri kalan çalışanlar için VW, şirket tarifesini genel olarak yüzde on düşürmek istiyor ve 2025 ve 2026'da sıfır tur talep ediyor. Şirket ve IG Metall sendikası, VW şirketiyle ilgili ikinci tur müzakereler için Çarşamba günü bir araya gelecek. toplu iş sözleşmesi.


Endüstri uzmanı Jürgen Pieper'a göre iş konseyinin verdiği bilgiler abartılı. T-online'a verdiği röportajda “Sanki büyük kulüp taviz almak için buraya atılıyor gibi görünüyor” dedi. VW'nin 10.000'den fazla çalışanı kurtarmasının gerçekçi olduğunu düşünüyor; ancak bu durumun çalışanların gönüllü olarak işten ayrılması veya daha erken emekliye gönderilmesinin daha olası olduğunu düşünüyor. Zaten birden fazla tesisin kapanma riskiyle karşı karşıya olmadığına inanıyor. “Ve bunun gerçekleşme olasılığı bile yalnızca yüzde 30 ila 40.”


Şu ana kadar bu konuda sadece spekülasyonlar var. Yakın zamanda Porsche'den beklenen bir takip siparişini kaybeden Osnabrück'teki fabrikanın risk altında olduğu değerlendiriliyor.


Tedarikçi Karmann'ın iflas etmesi ve küçük seriler halinde niş modeller üretmesinin ardından Volkswagen bu yeri devraldı. Ancak bu modeller büyük ölçüde ürün yelpazesinden kaybolmuştur. Chemnitz'deki fabrika gibi yaklaşık 300 çalışanı olan Şeffaf Fabrika da risk altında kabul ediliyor. VW her ikisinde de elektrikli arabalar üretiyor.


Uzman Jürgen Pieper ise Zwickau'daki tesisin büyük olasılıkla kapatılacağını öne sürüyor: “Kesinlikle iyi kullanılmıyor.” Ancak o zaman VW Osnabrück kapanacaktı. İş o kadar küçük ki, sonu yalnızca sembolik olabilir. Emden'deki fabrika kapatılacak olsaydı, Aşağı Saksonya eyalet hükümeti buna engel olacaktı. VW'nin ana fabrikası olan Wolfsburg zaten kapatılmayacak kadar önemli.


VW'nin bir üretim tesisini en son kapatması 30 yıldan uzun bir süre önceydi: 1988'de VW, ABD'nin Westmoreland kentindeki fabrikasını kapattı. Audi yan kuruluşu yakın zamanda Brüksel'deki fabrikasını teste tabi tuttu. Almanya'da hiçbir VW fabrikası kapatılmadı.


Diğer Alman otomobil üreticileri gibi Volkswagen de derin bir kriz içinde. Arka planda elektrikli otomobillere olan talebin şu anda düşük olması var. Aynı zamanda VW, elektrikli arabaları buradakilerden önemli ölçüde daha ucuz olan Çin'den gelen artan rekabetle de mücadele ediyor.


Otomobil uzmanı Ferdinand Dudenhöffer t-online'a “VW'deki durum ciddi, çok ciddi” dedi. “Ve şimdi IG Metall, üç fabrikanın kapatılacağını açıklayarak VW üzerinde kamuoyu baskısı yapıyor. Bu, bir çözüm aramaktan çok bir savaşa benziyor.”