RAM
New member
Hindistan'dan gelen iddialar
VW vergi kaçakçılığından milyarlarca dolarlık para cezasıyla karşı karşıya
29 Kasım 2024 – 18:07Okuma süresi: 3 dakika
Volkswagen: Şirket Hindistan'da sorunlarla karşı karşıya. (Kaynak: Axel Schmidt/Reuters)
VW krizde. Artık Wolfsburg takımının yeni bir sorunu var. Şirketin Hindistan'da milyarlarca dolarlık vergi kaçırmak için bir hile kullandığı söyleniyor.
Bir belgeye göre Volkswagen, Hindistan'da vergi kaçakçılığı nedeniyle milyar dolarlık para cezasıyla karşı karşıya kalabilir. Reuters haber ajansının erişebildiği, Hindistan gümrük makamlarından alınan 30 Eylül tarihli 95 sayfalık belgeye göre şirket, 2012'den bu yana ithalat vergilerinde toplam yaklaşık 1,4 milyar doları eksik ödedi.
VW, Hindistan'da montajı yapılan araçların parçalarını farklı sevkiyatlarla göndererek gümrük mevzuatını bilerek ihlal etti. Bu şekilde VW, bitmiş kitlere daha yüksek bir görev oranı yerine tek tek parçalara daha düşük görev oranının uygulandığını iddia etti. Belgede lojistiğin, geçerli gümrük vergilerini ödemeden malları ithal etmeye yönelik bir hile olduğu belirtiliyor.
VW Hindistan'da Skoda, Audi ve VW modellerinin üretildiği iki fabrika işletiyor. Skoda, Asya ülkesindeki işlerden sorumlu. Şirket, “tüm küresel ve yerel yasalara tam olarak uyan, sorumlu bir kuruluş” olduğunu söyledi. “Notu araştırıyoruz ve yetkililerle kapsamlı işbirliğimizi genişletiyoruz.” Belgede VW'nin 30 gün içinde yanıt vermesi isteniyor. Şirketin halihazırda bir pozisyon alıp almadığı henüz belli değil.
Esasen soru, VW'nin Hindistan'a komple kitler ithal edip etmediği ve bunların daha sonra sahada monte edilip edilmediğidir. Bu uygulama sektörde Tamamen Devrilmiş (CKD) üretim olarak bilinmektedir. Hindistan düzenlemelerine göre bu durumda yüzde 30 ila 35 oranında gümrük vergisi uygulanıyor. Ancak bireysel otomobil parçaları için görev oranı yüzde beş ile 15 arasındadır. Belgelere göre VW'nin, vergi kaçakçılığı iddiası nedeniyle neden ceza ödememesi gerektiğini açıklaması gerekiyor. İçeriden birine göre şirket suçlu bulunursa 2,8 milyar dolara kadar para cezasıyla karşı karşıya kalabilir.
Hintli yetkililer, 2022'deki aramalar sırasında parça ithalatına ilişkin belgelere ve üst düzey yöneticilerin e-postalarına el koydu. Belgelere göre, geçen yıl Hindistan'ın sorumlu patronu Piyush Arora'ya bir araba yapmak için gereken parçaların neden birlikte Hindistan'a teslim edilmediği soruldu. Ancak bu soruya yanıt veremedi.
Belgeler Volkswagen'in lojistiğine yakından bakıyor. Hintli yan kuruluş, şirketi Çek Cumhuriyeti, Almanya, Meksika ve diğer ülkelerdeki tedarikçilerine bağlayan dahili yazılım aracılığıyla düzenli olarak toplu otomobil siparişleri veriyordu. Yazılım daha sonra siparişi modele bağlı olarak 700 ila 1.500 bileşenden oluşan ayrı parçalara ayırdı. Parçalar birkaç gün arayla farklı konteynerlerde kendi teslimat notlarıyla birlikte gönderildi ve daha sonra Hindistan limanlarına yaklaşık aynı anda ulaştı.
Dosyada, “Bunun bireysel parçalardaki düşük tarifeleri ödemek için yapıldığı anlaşılıyor” denildi. VW bunu yaparak gümrük yetkililerini kasıtlı olarak aldattı. VW yetkililere verimlilik nedeniyle bu rotayı izlediğini söyledi. Belgede “Lojistik, tüm süreçte çok küçük ve en az önemli bir adımdır… (Skoda-Volkswagen Hindistan) bir lojistik şirketi değildir” denildi.
Şubat ayında Volkswagen, Hintli otomobil üreticisi Mahindra ile çalışma konusunda anlaştı. Buna göre Wolfsburg merkezli şirket, Mahindra'ya MEB araç platformunun çeşitli bileşenlerini tedarik ediyor. CFO Arno Antlitz Mayıs ayında Hindistan otomobil pazarının grup için açık bir fırsat temsil ettiğini söyledi. Ancak VW şu anda burada yalnızca küçük bir rol oynuyor.
VW vergi kaçakçılığından milyarlarca dolarlık para cezasıyla karşı karşıya
29 Kasım 2024 – 18:07Okuma süresi: 3 dakika
Volkswagen: Şirket Hindistan'da sorunlarla karşı karşıya. (Kaynak: Axel Schmidt/Reuters)
VW krizde. Artık Wolfsburg takımının yeni bir sorunu var. Şirketin Hindistan'da milyarlarca dolarlık vergi kaçırmak için bir hile kullandığı söyleniyor.
Bir belgeye göre Volkswagen, Hindistan'da vergi kaçakçılığı nedeniyle milyar dolarlık para cezasıyla karşı karşıya kalabilir. Reuters haber ajansının erişebildiği, Hindistan gümrük makamlarından alınan 30 Eylül tarihli 95 sayfalık belgeye göre şirket, 2012'den bu yana ithalat vergilerinde toplam yaklaşık 1,4 milyar doları eksik ödedi.
VW, Hindistan'da montajı yapılan araçların parçalarını farklı sevkiyatlarla göndererek gümrük mevzuatını bilerek ihlal etti. Bu şekilde VW, bitmiş kitlere daha yüksek bir görev oranı yerine tek tek parçalara daha düşük görev oranının uygulandığını iddia etti. Belgede lojistiğin, geçerli gümrük vergilerini ödemeden malları ithal etmeye yönelik bir hile olduğu belirtiliyor.
VW Hindistan'da Skoda, Audi ve VW modellerinin üretildiği iki fabrika işletiyor. Skoda, Asya ülkesindeki işlerden sorumlu. Şirket, “tüm küresel ve yerel yasalara tam olarak uyan, sorumlu bir kuruluş” olduğunu söyledi. “Notu araştırıyoruz ve yetkililerle kapsamlı işbirliğimizi genişletiyoruz.” Belgede VW'nin 30 gün içinde yanıt vermesi isteniyor. Şirketin halihazırda bir pozisyon alıp almadığı henüz belli değil.
Esasen soru, VW'nin Hindistan'a komple kitler ithal edip etmediği ve bunların daha sonra sahada monte edilip edilmediğidir. Bu uygulama sektörde Tamamen Devrilmiş (CKD) üretim olarak bilinmektedir. Hindistan düzenlemelerine göre bu durumda yüzde 30 ila 35 oranında gümrük vergisi uygulanıyor. Ancak bireysel otomobil parçaları için görev oranı yüzde beş ile 15 arasındadır. Belgelere göre VW'nin, vergi kaçakçılığı iddiası nedeniyle neden ceza ödememesi gerektiğini açıklaması gerekiyor. İçeriden birine göre şirket suçlu bulunursa 2,8 milyar dolara kadar para cezasıyla karşı karşıya kalabilir.
Hintli yetkililer, 2022'deki aramalar sırasında parça ithalatına ilişkin belgelere ve üst düzey yöneticilerin e-postalarına el koydu. Belgelere göre, geçen yıl Hindistan'ın sorumlu patronu Piyush Arora'ya bir araba yapmak için gereken parçaların neden birlikte Hindistan'a teslim edilmediği soruldu. Ancak bu soruya yanıt veremedi.
Belgeler Volkswagen'in lojistiğine yakından bakıyor. Hintli yan kuruluş, şirketi Çek Cumhuriyeti, Almanya, Meksika ve diğer ülkelerdeki tedarikçilerine bağlayan dahili yazılım aracılığıyla düzenli olarak toplu otomobil siparişleri veriyordu. Yazılım daha sonra siparişi modele bağlı olarak 700 ila 1.500 bileşenden oluşan ayrı parçalara ayırdı. Parçalar birkaç gün arayla farklı konteynerlerde kendi teslimat notlarıyla birlikte gönderildi ve daha sonra Hindistan limanlarına yaklaşık aynı anda ulaştı.
Dosyada, “Bunun bireysel parçalardaki düşük tarifeleri ödemek için yapıldığı anlaşılıyor” denildi. VW bunu yaparak gümrük yetkililerini kasıtlı olarak aldattı. VW yetkililere verimlilik nedeniyle bu rotayı izlediğini söyledi. Belgede “Lojistik, tüm süreçte çok küçük ve en az önemli bir adımdır… (Skoda-Volkswagen Hindistan) bir lojistik şirketi değildir” denildi.
Şubat ayında Volkswagen, Hintli otomobil üreticisi Mahindra ile çalışma konusunda anlaştı. Buna göre Wolfsburg merkezli şirket, Mahindra'ya MEB araç platformunun çeşitli bileşenlerini tedarik ediyor. CFO Arno Antlitz Mayıs ayında Hindistan otomobil pazarının grup için açık bir fırsat temsil ettiğini söyledi. Ancak VW şu anda burada yalnızca küçük bir rol oynuyor.