Volkswagen krizinin domino etkisi: İlgili sektörler de fabrikalarını kapatıyor

Muqe

New member
ROMA — Otomotiv krizi Almanya'da yayılıyor. İşlerin ve fabrikaların kesintiye uğradığını açıklayan büyük hasta Volkswagen grubu da tedarik zincirini etkiliyor. Alman tedarikçi Schaeffler120 bine yakın çalışanı olan çok uluslu bir şirket, Avrupa'da 4.700 kişinin işini azaltacağını duyurduiki fabrikanın kapatılmasına ek olarak. Ve tek kötü haber bu değil. Ayrıca lastik montajı Fransa'daki Michelin, 2026'nın başlarında iki fabrikasını kapatacağını duyurdu. 1.254 çalışanı etkileyecek bir seçim. Bu hamle, Avrupa'daki düşük talebe ve düşük maliyetli Asyalı üreticilerin şiddetli rekabetine yanıt vermek üzere tasarlanmış bir yeniden yapılanma planının parçası. Bibendum grubu Önce Cholet ve Vannes tesislerini kapatacağızKamyon ve kamyonet lastik satışlarındaki düşüş nedeniyle.


Hareketlilik uzmanı

Bienati “Her şey öngörülmüştü, Avrupalı bir çözüme ihtiyacımız var”



kaydeden Diego Longhin

29 Ekim 2024



İtalya'da ana otomotiv gruplarını müşterileri arasında bulunduran ve bir diğer Alman grup Vitesco ile birleşmesini yeni kapatan Schaeffler'in zayıflama tedavisiyle ilgili endişeler var. Otomotiv endüstrisi için rulman ve diğer mekanik bileşenlerin üretiminde uzmanlaşan Alman grup, tam da elektrikli araç alanını hızlandırmayı amaçlayan bu operasyondan önemli sinerjiler bekliyor. Ancak bunlara duyurulan kesintiler de eklendi. Schaeffler'e göre personel azaltımı gerekli çünkü “bu, şirketin zorlu pazar ortamına, artan küresel rekabete ve özellikle otomotiv ekipmanı endüstrisinde devam eden dönüşüme verdiği yanıttır.”


Otomotiv

AB, Çin elektriğine ilişkin gümrük vergileri. Audi bir fabrikayı kapatıyor



kaydeden Diego Longhin

30 Ekim 2024



Plan, 120.000 kişinin istihdam edildiği grup çalışanlarının %3'üne denk geliyor. 2029 yılı sonuna kadar 290 milyon tasarruf sağlanacak. İşten çıkarılan 4.700 çalışandan 2.800'ü Almanya'daki on üretim tesisinde çalışacak, ancak Schaeffler, ikisi kapatılacak olan diğer Avrupa ofislerine de müdahale etmeyi düşünüyor. Seçim yıl sonuna kadar yapılacak, ancak birinin İtalya'da olmasından korkuluyor. Momo del Novarese fabrikası hedefte olabilirNovara ve Milan'ın iki ticari ofisine yakındır. Ancak eski Vitesco Tuscan fabrikaları çevrenin bir parçası değil: rulmanlar grubunun altında değil, motor üreten Dumarey Grubunun (eski adıyla Punch) altında yer alan sahalar. Fransa'daki Michelin, yumuşak çıkışları yönetmek için tüm tedbirleri alacak: “Etkilenen tüm çalışanlar, yeni bir gelecek inşa etmelerine yardımcı olmak için bireysel destekten yararlanacak”, garantisini veriyor.

Otomotiv şirketlerinin protestosu: “Fonun kesilmesi saçma”



kaydeden Diego Longhin

30 Ekim 2024



Volkswagen'deki resimde iyileşme belirtisi yok Audi'nin son çeyrek hesapları da durumun zor olduğunu gösteriyor. Wolfsburg grubunun amiral gemisi markası, kârında büyük bir düşüş kaydetti: eksi %91 ile 106 milyon euro. Audi'nin mali işler müdürü Jürgen Rittersberger'e göre, kötü sonuçtaki belirleyici faktör satışlardaki düşüş ve “Avrupa ve Çin'deki çok yoğun fiyat rekabeti”. Onlar da olumsuz etki yarattı toplam 1,2 mil erzakBrüksel'deki Audi fabrikası için milyarlarca avro. Şirketin kapatmayı veya satmayı planladığı tesis. Audi'nin üçüncü çeyrek geliri, 2023'e göre yüzde 5,5 daha düşük bir rakamla 15 milyar civarında gerçekleşti. Audi marka satışları yüzde 16 düşüşle 403.000 araca geriledi. O olmasaydı hesaplar daha da karanlık olabilirdi İtalyan lüks markası Lamborghini'nin satışlarındaki artış oldu. Ekim ayında Almanya'daki satışlardan olumlu bir sinyal geliyor: Haziran ayından bu yana ilk kez artıyor (+%6), ancak elektrikli araçlarda 2023 sonunda devlet sübvansiyonlarının sona ermesiyle tetiklenen düşüş (-%5) durmuyor.

Norveç mucizesi: 2025'te yalnızca elektrikli otomobiller satılacak. Her şey 30 yıl önce a-ha şarkıcısının mücadelesiyle başladı




06 Kasım 2024



Bu durum, AB ülkelerini, yeni CO2 emisyon sınırlarına uymamaları halinde otomobil üreticilerinin 2025'ten itibaren alacakları cezalar konusunda tartışmayı yeniden başlatmaya yöneltiyor. Fransa ve İtalya gibi Alman Ekonomi Bakanı da mevcut. Sadece elektrik çağının başlangıcı olan 2035 hedefini ileri taşımak değil, yaptırımları ertelemek istiyoruz. Sendika Brüksel'e de dönüyor: “Kendimizi savunalım, VW ve Audi'de ortaya çıkan kriz durumu, sorunun sadece İtalya'da olmadığını, buna ihtiyaç olduğunu vurguluyor – Fim-Cisl'den Ferdinando Uliano'nun altını çiziyor – araba için bir tür Yeni Nesil AB olan bir Avrupa fonu oluşturmakelektriğe geçişin tamamını önemli, sosyal ve endüstriyel açıdan sürdürülebilir bir şekilde ele almak.”