Yayın sağlayıcısı 2025’te fan mağazalarının olduğu restoranlar açmak istiyor

RAM

New member



Netflix gelecek yıl hayranlara yönelik restoranlar açmak istiyor: “Netflix Evleri”. Ziyaretçiler orada yemek yiyebilmeli, alışveriş yapabilmeli ve oynayabilmelidir.


Yayın hizmeti Netflix’teki en başarılı diziler arasında Squid Game, Stranger Things, Çarşamba ve Money Heist yer alıyor. Şirketin finansal piyasalardaki değeri 160 milyar dolar. Bloomberg’e göre Netflix, şimdi 2025 yılında ABD’de ilk iki “Netflix Evi”ni açmayı planlıyor ve konsepti dünya çapında genişletmeyi planlıyor.


Restoran ve daha fazlasının bulunduğu hayran mağazası


Başlangıçta Netflix’te son yılların en iyi film ve dizilerinden uyarlanan ilgi çekici yerlerin yer aldığı bir tema parkı gibi görünen bu yer, aslında hayran mağazası, fast food restoranı ve giyim mağazasının bir karışımı. Netflix Tüketici Ürünlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Josh Simon, “Hayranlarımızın filmlerimizin ve televizyon dizilerimizin dünyasına girmeyi ne kadar sevdiklerini gördük ve bunu bir sonraki aşamaya nasıl taşıyabileceğimiz konusunda çok düşündük” dedi. , Bloomberg’e söylüyor.


Bu, Netflix’in dokunup girebileceğiniz gerçek bir mağaza inşa etmeye çalıştığı ilk sefer değil. Şirket, “Stranger Things: The Experience” ve “The Queen’s Ball: A Bridgerton Experience” dahil olmak üzere bireysel seriler için etkinlikler üzerinde zaten denemeler yapmıştı. Test etkinlikleri arasında “House of Money”in İngilizce adı olan “Money Heist” da başarıyla temsil edildi.


Los Angeles’ta açılan mağaza


Tüm bunlar, Netflix’in Los Angeles’ta en popüler yayın oyunları Stranger Things, Bridgerton ve Squid Game’e adanmış iki seviyeli bir pop-up mağaza açmasına yol açtı. Ocak 2023’e kadar açık olan mağaza, serinin kahramanlarının gerçeğe yakın versiyonlarıyla sürükleyici bir alışveriş deneyimi sunuyordu.


“Hayranlarımızın dünya genelindeki kurgusal dizi dünyalarımıza yönelik inanılmaz başarısı ve coşkusundan sonra, bu aslında bir sonraki adımı atıp büyümemizi sürdürmemiz için bir tetikleyiciydi. En popüler dizileri tamamen yeni bir şekilde sunmak istiyoruz ” diyor Greg Lombardo, Netflix’in canlı deneyimler başkanı. “Hayranlarımızı kutlamak ve onlara sevdikleri hikayelerin dünyasına dalma fırsatı vermek yaptığımız işin özünde yer alıyor ve bu deneyimi gerçeğe dönüştürmekten heyecan duyuyoruz.”


Netflix yeni gelir kaynağı arıyor


Görünüşe göre Netflix, akış işinde giderek sertleşen rekabetin etkilerini de hissediyor. Son yıllarda Disney+, Apple+ ve Paramount+ gibi diğer sağlayıcılar da Netflix’e katıldı ve hepsi izleyicilerin dikkatini çekmek için mücadele ediyor. Netflix’in pazar payı hâlâ yüzde 44 civarında olsa da şirket geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,5’lik bir düşüş gördü. 2023 yılının ikinci çeyreğinde özellikle şifre paylaşım yasağı sayesinde abone bazında artış yaşansa da satış beklentileri karşılanmadı.


Netflix gelecekte de gişe rekorları kıran filmlerine ve başarılı dizilerine devam etmek istemiyor. Ayrıca, oyunlarınızı tek başınıza veya başkalarıyla birlikte televizyonunuzda veya internette oynayabileceğiniz bulut akışlı oyunlar için de ilk testler şu anda devam ediyor. Açıklanan sabit “Netflix Evleri”, rekabette öne çıkan bir diğer yapı taşıdır.