Yeni Starbucks “Oleato” görünüşe göre bir yan etkiye sahip

RAM

New member



Starbucks’tan yeni bir kahve ürünü sadece arkadaş bulmakla kalmıyor. Nedeni ise içeceğin içerisine bir kaşık zeytinyağı konulmasıdır.


Amerikan kahve dükkanı grubu Starbucks, görünüşe göre kahve içeceklerinin yeni bir versiyonuyla çok ileri gitti. “Oleato” adlı yeni ürün, eskisi gibi şurup ve farklı tatlar yerine ince zeytinyağı ile rafine ediliyor.


CNN’e Starbucks pazarlama müdürü Brady Brewer, “Bu, on yıllardır gerçekleşen en büyük ürün lansmanlarından biri” dedi. Eski CEO Howard Schultz, Poppy Harlow ile yaptığı bir röportajda bunun “kahve endüstrisini dönüştüreceğini” ve “şirkete çok karlı bir yeni katkı” olacağını ekledi.


“Bazıları kendilerini tuvalette buldu”


Ancak yenilikçi bir pazarlama darbesi olarak tasarlanmış olabilecek şey – kelimenin tam anlamıyla – geri tepebilir. Çünkü CNN’den gelen haberlere göre, bazı müşteriler bir yan etkiden şikayet ediyor: Görünüşe göre sıvı yağ onları en yakın tuvalete hızla götürüyor.


CNN’e göre, bir Starbucks baristası Reddit platformundaki deneyimini şöyle anlattı: “Dün personelin yarısı denedi ve bazıları kendilerini tuvalette buldu, ne demek istediğimi anlıyor musunuz”. Twitter’da bir müşteri, karışımın mide ağrılarına neden olduğunu yazdı.


Başka bir müşteri, iş gücünün bile “Oleato” ile arkadaş olmadığını Twitter’da paylaştı. “Stabs’taki baristaya oleato kahvesinin iyi olup olmadığını sordum ve ‘Evet! iyiydi ve ilk denediğinde ağzı tıkandı. Takas etmeyi teklif ettiler!”


Tuvalete gitme nedeni hala belirsiz: yağ olabilir – yağlar müshil etkisi gösterebilir – veya alışılmadık ağızda kalan tat. Kayıtlı beslenme uzmanı Erin Palinski-Wade CNN’e “400 ml’lik bir içecek 34 grama kadar yağ içeriyor, bu da birçok kişinin bir öğünde bulduğundan daha fazla” dedi. Zeytinyağı dışkıyı yumuşatarak tuvalete gitmeyi kolaylaştırabilir.


Şirketin web sitesine göre, “Oleato” ilk olarak Şubat ayında İtalya’da “Arabika çekirdekleri ile Partanna zeytinyağı arasındaki bir simya” olarak piyasaya sürüldü. Görünüşe göre kahvehane zinciri, zeytinyağının birçok İtalyan yemeğinde kullanılmasından ilham almış. Starbucks’ın kurucusu Howard Schulz’un petrolü kullanma fikrini kendisinin bulduğu söyleniyor. Starbucks’a göre kahveye bir kaşık yağ eklenir. Şimdiye kadar, “Oleato” yalnızca bazı ABD şehirlerindeki seçili “Rezerv” mağazalarında mevcuttur.