Yenilik ve Asya: Tarifeler çağında ihracatın zorlukları

Muqe

New member
Roma — İtalyan işletmeleri için sıcak ve soğuk savaşlar, Almanya'daki durgunluk ve Çin rekabeti arasında zaten son derece belirsiz bir dünya vardı. İle adamı Donald Trump'ın zaferiÖnce Amerika ve herkesin görevleridaha da fazla oluyor. Kesin olan tek şeyin belirsizlik olduğu bu çağda ihracatçılar neler yapabilir ve yapmalıdır? Yabancı satışların GSYİH'mızın %40'ı değerinde olduğu göz önüne alındığında, bu önemli soru dün toplantıda tartışıldı. İşletme ve Finanshaftalık ekonomi dergisi CumhuriyetMilano'daki Feltrinelli Vakfı'nda “İhracat ve İtalya'da Üretildi” başlıklı sergi. Başarılarımıza boyun eğmemeyi, yeni ortaya çıkan coğrafyaları keşfetmeyi, öncü teknolojilere yatırım yapmayı, tedarik zinciri mantığıyla düşünmeyi öneren yanıtlarla. İtalyan sisteminin iyileştirilmesi gereken tüm yönleri.

«Bildiğimiz şekliyle Batı tarafından yönlendirilen bir küreselleşme kriziyle karşı karşıyayız», dbuz Gianmarco Ottaviano, Bocconi Üniversitesi Avrupa Çalışmaları Boroli kürsüsü sahibi. “Ana müttefikin bize yaklaşıp ayrım gözetmeden saldırması kesinlikle iyi bir haber değil. Avrupa, tepkinin belirleyici olacağını açıkça belirtmelidir.” Ancak bu, küreselleşmenin sonu değil, hatta “başka bir küreselleşmenin başlangıcıdır: gelecek Doğu'da, Asya'da, Hint-Pasifik'te olacak ve Afrika'da “uyuyan kıta” uyanırsa Batı'nın kapanması bu geçişi hızlandırabilir.”

Elektrikli otomobillere yönelik tarifeler, Çin'i DTÖ'ye çağırıyor. Avrupa'da yatırımlara da dur deniyor



kaydeden Diego Longhin

05 Kasım 2024



Bir dizi şok arasında, daha çevik olan İtalyan şirketleri rakiplerinden daha iyi uyum sağlamayı başardılar. 2022'de ihracatımız 626 milyar dolarlık yeni bir rekora ulaştı ve istikrarlı 2023 ve 2024'e rağmen pazar paylarını aşındırarak Japonya ve Kore'nin önünde beşinci sıraya yükseldi. Ottaviano şöyle açıklıyor: Sorun, makine ve tekstil gibi geleneksel Made in Italy sektörleri büyük bir güç gösterirken, “gıdada zemin kaybediyoruz”. Ve hepsinden önemlisi “Bilgi ve iletişim teknolojileri gibi geleceğin teknoloji yoğunluğu yüksek sektörlerinde geride kaldık ve rekabet avantajımız yok”.

İtalyan ihracatı gümrük vergileri ve Almanya'daki kriz nedeniyle teste tabi tutuluyor



kaydeden Filippo Santelli

11 Kasım 2024



Bu nedenle yeniliğe ve çeşitlendirmeye yatırım yapmak sloganımızdır; çünkü ihracatımızın yarısı Avrupa'ya ve diğer %10'u da farklı nedenlerden dolayı belirsizliklerin kaynağı olan ABD'ye gidiyor. “Trump, işlerimiz için zorluklar yaratacak ve ABD ile bağlantılı programların gözden geçirilmesine yol açacaktır, ancak Asya ve Afrika'nın memnuniyet duyabileceğimiz coğrafyalar olabileceğine inanıyorum”, Cassa Depositi e Prestiti'nin genel müdür yardımcısı ve işletme müdürü Massimo Di Carlo şunları söylüyor: Bağlı kuruluşla birlikte uluslararasılaşma için mali ve diğer destek kurumlarının temel taşı Simest ve Sace. «Özel sermaye fonları 3 veya 5 yıl sonra bir yatırımdan çıkmak zorunda kalabilir – Di Carlo'yu açıkladı – Ufku daha uzun olan ve korkmayan şirketler için ise bankalarla ekip oluşturarak bir sistem mantığı izliyoruz.”

Milan, Uluslararası Ticaret Forumu geri dönüyor




11 Kasım 2024



Made in Italy'nin “diğer tedarik zincirleri ve coğrafyalarla bağlantı kurmasına” yardımcı olmada kredi kuruluşlarının rolünün de altı çizildi. Luca Manzoni, Banco Bpm Kurumsal ve Yatırım Bankacılığı Başkanı. Yalnızca kredi verenler olarak değil, aynı zamanda “şirketlerin piyasalara yönlenmesine yardımcı olan, ödeme garantileri veren veya mevzuat çerçevesinde danışmanlık sağlayan” çok yönlü ortaklar. Özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlere yönelik kararlı destek, görev ve kısıtlamalardaki patlamada giderek önem kazanıyor. Manzoni, Trump etkisini göreceli hale getirse bile: “Bazı nişlerde şirketlerimiz liderdir, onlarsız yapmak zordur.”

Trump'ın zaferinin ardından Xi Jinping'in mesajı: “ABD ve Çin işbirliğinden faydalanıyor”. Tarife bulmacası



Muhabirimiz Gianluca Modolo tarafından

07 Kasım 2024



Yeni bir “bölgesel küreselleşme”den bahsediyor. Confindustria'nın eski lideri ve Fiera Milano'nun başkanı Carlo Bonomibloklar arasındaki mücadelenin arka planında Meksika, Fas veya Vietnam gibi “kuşak” ülkelerini giderek daha önemli hale getirecek bir evrim. Uluslararası devlerle rekabet edebilmek için şöyle açıklıyor: “Büyüklük önemlidir, parçalanma ve dar görüşlülükten kaçınmalıyız. KOBİ'lerin esnekliği büyük bir değer, ancak tedarik zincirlerini destekleyen ve daha küçük şirketleri de kendileriyle birlikte sürükleyen daha fazla ulusal şampiyon yaratmalıyız.” Bonomi'ye göre, ihracat yapan şirketlere yardım ederken bile daha fazla verimlilik için yer var. Ancak bu öyle değil. Sorumluluğun Bölgelere devredilmesiyle farklılaşmış özerkliğin gittiği yön: “Birden fazla bölgede ofisi bulunan bir şirketin ne kadar farklı aktörlerle uğraşmak zorunda kalacağını bir düşünelim…” Bonomi bütçe yasasını bile beğenmiyor. bu dayatıyor Kamu fonu alan tüm şirketlerdeki MEF denetçisi: “Prensipte yanlış çünkü bu daha fazla bürokrasi yaratıyor, başbakanın yapmak istediğinin tam tersi.”