RAM
New member
Advent takvimlerini ve Noel hediyelerini alanlar sadece çocuklar değil. Tatillerde giderek daha fazla evcil hayvan da düşünülüyor. Pazar büyüyor.
Noel takvimleri, kazaklar, oyuncaklar: Evcil hayvanlarını seven herkes, yiyecek dışında daha birçok ürünü satın almak için ceplerini daha da karıştırmayı sever. Bayiler için iyi bir anlaşma ve pazar büyüyor.
Fransız Geoffroy Lefebvre, 2022’den beri Alman çevrimiçi perakendeci Zooplus’un başkanlığını yapıyor. Kendi bilgilerine göre şirket, evcil hayvan malzemeleri sektöründe lider konumda.
T-online ile yaptığı bir röportajda, köpek kazaklarının neden kedi kazaklarından daha iyi sattığını, evcil hayvan ve lüks endüstrilerinin ne gibi benzerlikler taşıdığını ve evcil hayvan sahiplerinin tüylü arkadaşlarının Noel hediyelerine ne kadar harcadığını açıklıyor.
t-online: Bay Lefebvre, sizin de evcil hayvanınız var mı?
Geoffroy Lefebvre: Hayvanlarla büyüdüm, ailemin dachshund’ları ve beagle’ları vardı. Artık üç köpeğim var: Vador adında on bir yaşında bir Labrador, bir border terrier olan Léïa ve Yoda adında bir Chihuahua. İsmin ilhamının nereden geldiği açık!
Bu yıl ona ilk kez bir Noel takvimi aldık. Ancak şımarık değiller, dolayısıyla bir takvim paylaşıyorlar ve biz her üç günde bir üç kapıyı açıyoruz.
Köpekler, kediler ve kobaylar birçok Alman evinde ve dolayısıyla tatillerde de bulunur. Şu anda en sık hangi Noel ürünlerini satın alıyorsunuz?
Noel kıyafetleri özellikle köpekler için popülerdir. En çok satan ürünümüz, çıkarılabilir bir Noel ağacına sahip köpekler için bir kazaktır. Altında gizli bir kalp var, böylece kazak yılın geri kalanında giyilebilir. Kedileri çekmek çok daha zordur, bu yüzden kedi sahipleri renkli spiraller ve çatırdayan toplar gibi oyuncaklar satın alma eğilimindedir. Hayvanlara yönelik Advent takvimleri de yükselişte.
Müşterileriniz Noel hediyelerine ne kadar harcıyor?
Bir anket yaptık. Evcil hayvan sahiplerinin yüzde 80’i, evcil hayvanlarına hediye almayı planladıklarını, bazılarının ise 50 avroya kadar harcamak istediklerini söyledi. Yalnızca Almanya’daki milyonlarca evcil hayvanla hatırı sayılır bir miktar toplanabilir.
Sezonluk ürünler genellikle büyüyen bir pazar mıdır?
Evet onlar. Ayrıca buradaki üreticilerin özellikle yaratıcı olduklarını da görüyoruz: yazın köpek havuzlarından Cadılar Bayramı kostümlerine ve yılın başındaki yeni oyuncaklara kadar. Noel hala en önemli olaydır. Sosyal ağlar büyük rol oynuyor çünkü sahipleri hayvanlarını mevsime uygun fotoğraflamak ve bu amaçla aksesuar satın almak istiyor.
Geoffroy Lefebvre
Fransa’da doğdu, Paris’teki École polytechnique ve École Nationale Supérieure des Télécommunications’ta okudu ve ardından Insead özel üniversitesinde yüksek lisans derecesi aldı. Lefebvre daha sonra McKinsey & Company’de ve ardından lüks ürünler grubu Richemont’ta çeşitli alanlarda çalıştı. Kendisi, diğerlerinin yanı sıra Jaeger-LeCoultre, Baume & Mercier ve son olarak Yoox Net-a-Porter’ın CEO’suydu. Ekim 2022’den bu yana Zooplus’u yönetiyor.
Sizi en son şaşırtan ürün hangisiydi?
Zooplus’ta çalışmaya başlamadan önce lüks moda sektöründe çalışıyordum, dolayısıyla artık hiçbir şey beni şaşırtmıyor. Ama beni büyüleyen şey, hayvansal ürünlerin artık insanlar için olduğu gibi pazarlanması. Beşeri kozmetik markalarına çok yakın ürün yelpazesine sahip bir hijyen ürünleri markamız var.
Alman evcil hayvan endüstrisi büyüyor. Endüstri derneği, 2022 yılı için toplam satışın bir önceki yıla göre yüzde yediden fazla bir artışla 5,13 milyar avro olacağından bahsediyor. Bu sektör neden özellikle zor ekonomik dönemlerde giderek artan popülerliğin tadını çıkarıyor?
Farklı gelişmeler görüyoruz. Mesela aksesuar pazarı enflasyondan dolayı biraz sıkıntı yaşadı. Sektörün büyümesinin sadece yüksek satış hacimleriyle değil, artan fiyatlarla da ilgisi var. Bazı müşteriler artan maliyetleri daha ucuz markalara geçerek dengelemeye çalışıyor. Ancak birçok kişi markalı ve birinci sınıf yiyeceklere sadık kalıyor ve oyuncak satın almayı sevmeye devam ediyor.
Ekonomik olarak gergin zamanlarda verilen bir şey değil. Bunu nasıl açıklıyorsunuz?
Evcil hayvanlar giderek daha insanileşiyor. Araştırmalara göre evcil hayvan sahiplerinin yüzde 95’i hayvanın ailenin bir parçası olduğunu söylüyor. Aslında evcil hayvan sahiplerinin yüzde 60’ı evcil hayvanlarından ziyade kendi harcamalarından tasarruf etmeyi tercih ediyor.