Roland Berger neden geleceğini olumlu görüyor

RAM

New member
Haberleri takip edin
Paylaşım Menüsü
Paylaş Makale

Roland Berger, tek kişilik bir şirketi en büyük Merican olmayan strateji tavsiyesini çevirdi. Ekonomik krizin nedenini, dünya pazarında var olabilecek girişimlerin eksikliğinde görüyor.


Roland Berger 1960'larda başladığında, şirketler için tavsiyeler hala yabancı bir kelimeydi. Yöneticiler stratejiler geliştirmelidir. Bununla birlikte, bu zamanın patlamasında, çalışma ve dış danışmanların bölünmesi, piyasa stratejilerinden gelen ücretlere karşı geçici bir zamanda değişti. Berger kısa süre sonra Alman şirketlerinin ve bankalarının çoğunu tavsiye etti ve daha sonra dünya çapında ofisler açtı.


Ünlü tarihçi Gregor Schöllgen'in yazdığı hayat hikayesi bu günlerde ortaya çıkıyor. 87 yaşındaki Berger hala şirketlere ve CEO'lara tavsiyede bulunuyor. “Dünyayı uçabildiğim sürece” kaldığını söylüyor. T-online röportaj için Berger ile tanıştı.


Gömülü içerik için sembol görüntüsü


Gömmek


T-online: Bay Berger, bugünün dünyasında genç olmak ister misiniz?


Roland Berger:
Evet, zaten olumlu bir insan olduğum için. Deneyimlerime göre, krizde her zaman büyük fırsatlar vardır. Ve eğer burada şansımı bulamazsam, dünyanın bir yerinde arardım. Teknolojilerin hızla değiştiği bir çağda, kesinlikle bir şeyler düşünürdüm.


Kariyeri Federal Cumhuriyet'in altın yıllarına düştü. Bu sefer geri döndürülemez mi?


İthal edilemez bir şekilde değil, ama şu anda önemli bir krizden geçiyoruz. Durgunluktayız ve endüstriyel üretim altı yılın son beşinde azaldı. Ne kamu ne de özel sektörde büyüyen net yatırımlarımız yok. Dünya İhracat Şampiyonu'ndan uzaktayız. Bu arada OECD'deki en üçüncü taraf ihracatçısıyız. İşsizlik yine 3 milyon.


Krizler stratejik danışmanlar için iyi zamanlardır. Nereden başlarsın?


Temel bir sorunumuz var: Endüstrimiz 100 ila 200 yaşları arasında teknolojilerde en iyi dünya. Kimya: 100 yaşında. Otomotiv endüstrisi 150 yaşında. Makine Mühendisliği: 200 yaşında. Ancak, örneğin Çin'in, özellikle otomotiv endüstrisinde olmak üzere üç ürün kategorisinde de seviyemize geldiğini ve aynı teknolojik performansla daha düşük fiyatlarla savaştığını öğrenmeliyiz. Gelecek, sayısallaştırma, yapay zeka veya gen ve biyoteknolojiler gibi yıkıcı teknolojilerde yatmaktadır. Ve biz? Bu alanda alt rol oynuyoruz. Mükemmel bir dünya şirketi olan SAP'imiz var, ancak piyasa değeri sadece Microsoft veya Apple'ın onda biri oluşturuyor.

Image Images 0798826077

Roland Berger (Kaynak: Image/DTS Haber Ajansı/Imageo)

Roland Berger (1937 doğumlu) bir Alman yönetim danışmanıdır. 1967'de şu anda uluslararası alanda aktif olan Roland Berger stratejisini kurdu. Berger, Avrupa'nın en etkili danışmanlarından biri olarak kabul edilir ve birkaç şirketin denetim kurullarında çalışmıştır.


Alman otomotiv endüstrisi özellikle ihtiyacı var.


Ölmeyecek. Zaten ABD, Çin, Güney Amerika'da Güneydoğu Asya'da üretiliyor. Ayrıca, örneğin Güney Afrika'da kısmen olan Afrika'ya da genişleyebilir. Ancak pil güdümlü elektrikli otomobiller ve melezler için tüm nesil teknolojiyi yakalamak zorundadır. Geleceğin arabası dört tekerlek üzerinde bir bilgisayar olacak. Alman otomotiv endüstrisi dünya çapında güçlü kalacak, ancak Almanya'da daha az emek yoğun katma değer ve istihdamla. Orta vadede Almanya'da daha az otomobil üreteceğiz, ancak geliştirme, tasarım, üretim başlangıçlarına yazılım geliştirme, lojistik ve ülkedeki premium otomobil üretimi gibi yüksek kaliteli değer yaratma işlevlerini koruyabiliriz.


Ekonomi kriz için siyaseti suçluyor. Hükümet, şirketler arasındaki başarısızlıkları arıyor. Her ikisinden kim daha doğru?


Siyaset, eğitimden araştırmaya ve teknoloji gelişimine kadar çerçeve koşullarını belirlemelidir. Ancak yatırımların yüzde 80'i endüstri için geçerli değildir. Ve şirketler, pazarlardaki ücretsiz rekabette yenilikçi ürünleriyle kendilerini kanıtlıyorlar. Şimdiye kadar güçlü endüstrilerimiz iyi gidiyor. Bununla birlikte, pratik olarak eksik olduğumuz şey, büyük, dünya pazar liderlerinin şirket haline geldiği yıkıcı gelecekteki teknolojilerde yeni başlayanlardır. Bunlar makul bir şekilde rekabetçi oldukları kanıtlanır, Siemens, Bosch veya diğerleri gibi büyük Alman şirketlerinin olumlu durumunda, ancak çoğu zaman yabancı rakipler veya finansal yatırımcılar tarafından satın alınırlar.